NELER YAPARIZ

KURUMSAL KİMLİK

PROMOSYON

MATBAA – DİJİTAL BASKI

GRAFİK TASARIM

KURUMSAL KİMLİK KLAVUZU

Kurumsal Kimlik Nedir? Nelerden Oluşur?

Bir kurumun kendini sektörü ile ilgili hedef kitlesini tanımlamak için kurum ve kuruluş içerisinde ve dışarısında tanımlamış olduğu unsurların tamamına
verilen isimdir. Bu unsurlar kurum ve kuruluşta çalışanların davranışlarından, kuruluşun iletişim biçimini, felsefesini ve vizyonunu oluşturur.
Ayrıca kurum ve kuruluşa hazırlanmış olacak görsel standartlar ile desteklenir. Bu görsel standartların amaçladığı hedefler şunlardır.
Söz konusu olan markanın kurumsal duruşunu ve imajını belirlemekle beraber olup. Hedef kitle ve kamu üzerinde prestijli algılanmayı, rakip kuruluşlara
göre konum ve tanınırlığı ve algıyı kolaylaştırmayı hedeflemektedir.

Kurumsal kimlik oluşturmakta ana amaç markanın aynı sektörde yer alan diğer rakip kurum ve kuruluşlardan farklılaşmasını hedeflemek üzeredir.
Kurumsal kimlik marka ve kurum için ilerleyen zamanları da göz önünde bulundurarak sağlam ve doğru bir yatırımı ifadede etmektedir.

  • Kartvizit
  • Antetli Kağıt
  • Devam Kağıdı
  • Diplomat Zarf
  • Sunum Dosyası
  • Fatura
  • Sevk İrsaliyesi
  • Tahsilat Makbuzu
  • Gider Pusulası
  • Masraf Belgelendirme Formu
  • Çek Bordrosu
  • Kaşe  vs.
ANTETLİ KAĞIT

Antetli kağıt; bir şirketin tüm dış yazışmalarında kullandığı, şirketin logosu yanı sıra iletişim bilgilerinin de yer aldığı resmi bir evraktır. Standart bir antetli kağıt A4 boyutundadır ve bunlara uygun zarfları da bulunur.

Antetli kağıtlarda kullanılan kağıdın rengi, ağırlığı yani genel şekli şirketin tercihine bağlıdır. Şirketin marka yüzü olmasına katkısı açısından antetli kağıt tasarımı süreci çok önemlidir.

ZARF - DAVETİYE

ZARF:

Zarflar firmaların şirket içi veya dışı resmi yazışmalarında kullandıkları zarf çeşidi olmaya başladı. Tıpkı antetli kağıtlarda olduğu gibi firmalar diplomat zarfların üzerlerine de kendi logolarını veya adres bilgilerini
hatta eğer var ise sloganlarını bastırabiliyorlar. Bu da firmaların yaptığı yazışmaların ayrı bir resmiyet ve kurumsallık kazanmasına neden oluyor.

DAVETİYE:

Toplantı, konferans, seminer, gezi, nişan, düğün ve açılış gibi tören ve etkinliklere katılması istenen kişilere bu
etkinliği duyurma ve davet amacıyla yazılan kısa yazılardır. Davetiyeler genellikle özel olarak hazırlanmış davetiye
kartlarına matbaada bastırılır ve seçilen kartın davetin niteliğine uygun olmasına özen gösterilir. Bir davetiye metninde kimin, kimi, nereye, ne zaman, niçin çağırdığı eksiksiz olarak yer almalıdır. Adresin özellikle
açık yazılmasına dikkat edilmelidir. Davetin türüne göre özel olarak belirtilmesi gereken hususlar varsa bunlar da belirtilmelidir: Davetiyenin kaç kişilik olduğu, çocuk getirilip getirmeyeceği,
özel kıyafet giyilip giyilmeyeceği, yemeğin olup olmadığı, ulaşım imkanı, programın süresi, davete cevap istenip istenmediği gibi. (LCV kısaltmasının açılımı; lütfen cevap veriniz şeklindedir.)

INSERT

İnsertler aslında günlük hayatta hepimizin sıkça gördüğü, alışık olduğu ve kullandığı ürünlerdir. Halk arasında bilinen adıyla söylemek gerekirse, insertler aslında firmaların resimli indirim veya tanıtım broşürleridir. Daha açıklayıcı olmak gerekirse insertler, genelde perakende satış yapan firmaların müşterileriyle iletişim kurdukları, etkili reklam ve promosyon materyalleridir.

TAKVİM - KÜP NOT - BLOKNOT

TAKVİM:

Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre bir yılın günlerini, aylarını, sayılı günlerini gösteren, değişik biçimlerde yapılmış çizelgeye veya deftere takvim denilmektedir. Kısacası takvim zamanın, belli bir olay başlangıç alınarak sıralanmasıdır. Yukarıda as ve üst birimlerini sıraladığımız zamanın ancak üç birimi doğada vardır ve nesneldirler. Bunlar; gün, ay ve yıl kavramlarıdır.

KÜP NOT:

Küp Blok Not firmaların uzun süreli tanıtımı üstlenen müşterilerinizle aranızdaki bağı sağlamlaştıran ve iç yapraklarındaki firma bilgilerinizle sizlere kolay ulaşmayı sağlayan tanıtım ürünüdür. Ebat, amaç ve kullanım özellikleriyle farklı standartlarda üretilebilen bloknotlar, firma reklam – tanıtım – promosyon ürünü olarak önemli bir yer tutmaktadır.

KİTAPÇIK - MENÜ

Kitapçıklar ürünlerinizi ya da bir bilgiyi detaylı bir şekilde tanıtabileceğiniz basılı kaynaklardır. Esem Medya firmanız için tanıtıcı el kitapçıklarını içerikleri yüksek kaliteli şekilde basar ve  size ulaşıtırır Detaylı Bilgi İçin

DEFTER - STİCKER - MATBUU EVRAKLAR

Tarihsiz defter kullanım süresinin daha uzun süre olması ve her dönem dağıtılabilmesi ile oldukça cazip bir ürün. Defter uzun süreler insanların elinde kullanılmaya devam edeceği için pazarlama aracı olarak çok faydalı ürünlerdir. Son zamanlarda birçok firma yılın her döneminde promosyon olarak logolu ve tarihsiz ajanda dağıtımı yapmaktadır. Esem Medya ile sizde ulaşabilirsiniz.

AMBALAJ MALZEMELERİ - SÜMEN
BROŞÜR - KATALOG - AFİŞ - EL İLANI

BROŞÜR:

Klasik reklam araçlarının en etkililerinden olan broşür, hedef müşteri kitlesine ulaşması bakımından ilk sıralarda yer alır.
Dijital ve ofset broşür hazırlama, müşteriye firmanın varlığını duyurma, kısa,etkili ve doyurucu ürün ya da kampanya bilgileri verme ve firma bilinirliğini arttırma gibi amaçlarla kullanılır. Müşterinin dikkatini çekmek, onun aklında firmanızın yer tutmasını sağlamak en büyük hedef olmalıdır.
Broşür taslakları genellikle A4 ve A5 ebatlarında olur. Bu broşür ebatlarından en çok tercih edilen ise A5’tir. Reklam ürünlerinin genelinde olduğu gibi broşürlerde de boyutlar önemlidir. Çünkü broşürünüz az yer kaplamalı, tek bakışta bir yüzdeki ürün ya da hizmetlerin tamamı görünebilmeli, taşıması kolay olmalıdır. Ayrıca broşür fiyatları da boyutlara göre değişir. Dijital ve ofset broşür tasarımlarında dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biri de görselliktir. Broşür basımı normal kağıda ve kuşe kağıda yapılır ancak kuşe kağıtlara yapılan basımlar zengin bir görsellik sundukları için daha çok tercih edilirler. Son olarak broşürlerde müşterilere verilecek bilgiler ilgi çekici olmalıdır.
Gereksiz ayrıntılar yerine en kısa anlatımla en çok bilgi vermek hedeflenmeli, ürünün ya da kampanyanın en büyük özelliği ön plana çıkarılmalıdır.

KATALOG:

Reklamın ve tanıtımın büyük önem kazandığı günümüzde kullanılan yöntemlerin başında kataloglar gelir.
Kataloglar, firmaların ya da kurumların ürünlerini ve hizmetlerini tanıttıkları, belli bir sırayı takip kitapçıklardır. Şirketler yeni sezona ait ürünlerini, tasarladıkları bütün ürünleri, indirim kampanyalarını ya da verdikleri bütün hizmetleri kataloglar yoluyla duyurarak potansiyel müşterileri çekmeye çalışırlar. Giyim firmaları, süpermarketler, avize mağazaları, boya firmaları, iç mimarlık şirketleri ve hemen hemen diğer bütün firmaların ürünlerini ve hizmetlerini tanıttıkları dijital kataloglar, en kapsamlı bireysel reklam
ürünlerinin başında gelirler. Gazeteye-TV’ye reklam vermek ya da reklam panolarını kullanmak gibi toplu reklam araçlarının dışında en ayrıntılı
reklam ürünleridirler ve dijital katalog hazırlamak dikkat ister. Kataloglar, tercihe göre bol bilgili-az görselli olabileceği gibi görselin ağırlıklı olduğu şekilde de tasarlanabilir. Ticari kataloglarda -eğer verilen hizmetler yer alacaksa- potansiyel müşterilerin ilgisini çekebilecek
ve ihtiyaçlarına parmak basabilecek bilgilere ağırlık verilmeli, bu anlatımlar görsel materyaller ile desteklenmelidir. İstediğiniz boyutlarda katalog basımı yapabilirsiniz ancak genellikle A4 ve A5 formatları kullanılır. Katalogda kullanılacak kağıtlar da oldukça çeşitlidir ancak mümkünse kuşe kağıt tercih edilmelidir. Kuşe kağıtla hazırlanmış kataloglar hem görselliği
daha iyi yansıtırlar hem de firmaya kalite ve saygınlık katarlar. Bu tercihlerin her biri katalog fiyatlarını da belirleyen faktörlerdir.

DERGİ - GAZETE - KİTAP

DERGİ:

Dergi düzenli aralıklarla çıkan bir fikir yayınıdır.Dergilerin içerisinde çeşitli konular, makaleler, eleştiri, tartışmanın yanı sıra renkli  fotoğraflar ve karikatür vardır. Dergiyi gazeteden ayıran ise ciltli olmasıdır. Dergilerin sayfaları birbirlerine yapıştırıcı yada zımba ile tutturulur.
Dergini kapağı ilgi çekici olmalıdır. Kapakta özenle seçilmiş bir fotoğraf yer almalıdır. Fotoğrafın üstünde yazılarda olabilir.
Derginin kapağında logo olmak zorundadır. Vakay-i Tıbbiye, Osmanlı basınının ilk Türk dergisidir.

Derginin genel özellikleri: Dergilerde genellikle kuşe kağıdı kullanılır. Derginin iç sayfaları ince, kapaktaki sayfalar ise daha kalındır ve kapakta da kuşe kullanılır. Dergiler genellikle çok renkli tasarımlar ve yüksek kaliteli görsellerden oluşmaktadır. Şirketin ürünlerinin fotoğrafları konulabilir istenirse bu fotoğraflar çeşitli görsel efektlerle ilgi çekici olabilir. Dergiyi çekici kılan şey derginin kaliteli yapılmasıdır.

GAZETE:

Düzenli bir şekilde, genelde kağıt üzerine basılan ve haberlerin okuyucuya ulaşımı için kullanılan yazılı bir yayındır. İnternetin ve dijital yayıncılığın gelişmesiyle internet üzerinde yayınlanan gazeteler de artmıştır. Güncel bilgiler bir arada toplayarak en ucuz şekilde belirli bir hedef kitleye ulaştırmayı hedefleyen ticari veya kamusal yayın araçlarıdır. Devlet eliyle resmi bildirimler için, ticari kar etmeye yönelik yayıncılık, hedef kitleyi bilgilendirme ve düşüncelerini amaçlanan bir yöne çekme gibi farklı sebeplerle gazete yayıncılığı mümkündür. Halk dilinde gazete denince akla ilk başta ulusal yayın yapan haberci gazeteler gelir, ancak Resmi Gazete’den okul gazetesine kadar farklı gazete yayınları günümüzde halen mevcuttur. Basılı kopyası olmayan internet gazeteciliği de gelişmekte olan bir alandır.

KİTAP:

Basımevinde basılıp kapak geçirilmiş kâğıt yapraklardan oluşan ve okumakta yararlanılan nesne.

ETİKET - ÇANTA - KARTON ÇANTA

ETİKET:

Üretilen bir mal veya hizmetin planlanması, üretimi, stoklanması,kullanımı aşamalarında ve sonrasında amacına uygun olarak ihtiyaç duyulabileceği bilgileri üzerinde bulunduran, yapışkanlı veya yapışkansız değişik ölçülerdeki kağıtlara, kartonlara, plastiklere, metallere ve bunun gibi ürünlere etiket denir.

KARTON ÇANTA:

geri dönüşümü mümkün materyallerden yapılan, doğayı koruyan, daha kurumsal ve şık duran bir çanta çeşididir. İstediğiniz boy ve ebatlarda, işiniz için en uygun şekilde ve ekonomik olarak yaptırabileceğiniz karton çanta çeşitleri bulunur.

Karton çanta yaptırmak için boy ve ebat dışında da seçenekleriniz mevcuttur. Karton çantalar üç farklı kağıt tipinden yapılır. Kullanım alanı ve ekonomik tercihinize göre kağıt çeşitlerinden birini seçerek karton çantanızı yaptırabilir, kullanmaya başlayabilirsiniz. Kağıt seçenekleri Bristol, krome ve Kraft olarak üçe ayrılır.

KARTVİZİT - SERTİFİKA

Kartvizit, en basit tanımıyla şahıslar ya da firmalar içinhazırlanan ve üzerinde tanıtıcı kısa bilgilerin yer aldığı kartlardır. Kartvizitler aslen başka bir kişiye iş, ünvan ve iletişim bilgilerini vermek amacıyla bastırılır; ancak bundan çok daha fazlasıdır. Sunulan hizmetleri ön plana çıkararak başarılı ve profesyonel bir algı oluşturan kartvizitler, günlük hayatta en çok tercih edilen pazarlama araçlarının başında gelir.

CEPLİ DOSYA

Cepli dosyalar firmaların kurumsal anlamda kendilerini ifade etmelerine yardımcı olan başlıca araçlardan biridir. Cepli dosyalar kartvizit, antetli kağıt, tanıtım amaçlı broşür veya katalog, USB stick gibi bir sürü tanıtıcı unsuru içinde bulundurabilir. Böylece firmalar kendilerini kısa sürede tanıtıp, daha fazla bilgi için cepli dosyayı müşterileriyle paylaşabilirler.

KİTAPÇIK - MENÜ - AMERİKAN SERVİS
KLASÖR - AJANDA - MASA TAKVİMİ
MAGNET - PVC KART

Aynı zamanda Açık Hava Reklamlarında

TOTEM – TABELA – BILLBOARD – AFİŞ – BAYRAK – BRANDA ve FOLYO

uygulamalarında tasarım, üretim ve montajına kadar anahtar teslimi hizmet sunmaktayız.

 

Esem Medya Matbaa